Home Page of EastComfort Bucharest Apartments

Category Archives: Holidays

Bran Castle – Just a legend or…


Bran Castle, situated between the Bucegi and Piatra Craiului Mountains, 30 km far from Brasov, is the only touristic point that attracts hundreds of thousands of tourists because of a legend: Count Dracula’s Legend, although the historical sources state that Vlad Tepes (Vlad the Impaler) dropped by only once, in his way to Brasov.


Initially, the Bran Castle (in Slavic „brana” means „gate”) was a stronghold known asDietrichstein, built by the Teutonic Knights in 1212, stronghold that was conquered by the Saxons living in Transylvania towards the end of the 13th century.

The first documentary attestation dates from 1377, when Ludovic I D’Anjou gave the inhabitants of Brasov the privilege to build the citadel in the place of the old stronghold.

Then, between 1419 and 1424, it was in Sigismund’s possession.


At the end of the 15th century, it was subordinated to the authority of the Szeklers Committee, and since the reign of Iancu of Hunedoara, it passed under the rule of the Voivode of Transylvania.

On 1st December 1920, the Bran Castle was donated to Queen Marie of Great Romania, as a symbol of the inhabitants of Brasov’s gratitude for her contribution to the achievement of the Great Union of 1918. Right after that, the Castle came into a seven year restoration period under the guidance of the Royal Court architect, Carol Liman. He imagined the architectural ensemble as a summer residence. During the same period of time the Tea House was also built. During this restoration works, the Castle was supplied with running water from a 57 meters depth fountain dig up in a rock and lighted by a turbine electric power plant. Later, in 1932, the Bran, Simon and Moeciu villages were lighted on from this electric power plant. Then, in 1938, Queen Marie left with will the Bran Castle to Princess Ileana, who owned it until 1948.


cas-in4 cas-in3 cas-int2 cas-in1

After King Mihai abdicated and the Royal House was expelled, the castle became the propriety of the state, being abandoned and devastated. Only in 1996 was it restored as a History and Medieval Art Museum. In 1987, the restoration process of the castle began and was finished in 1993. In 2006 the castle was retroceded to Dominic of Habsburg, Princess Ileana’s successor. In the winter of 2007, the new owner set it on sale. Due to the fact that the District Council of Brasov wanted to buy back the castle, the lawyers that were dealing with this transaction asked for the price of 60000 euro. After an investigation performed by a parliamentary commission, the conclusion drawn was that the retrocession of the castle to Dominic of Habsburg was not carried out obeying all the legal procedures.

In the end, Bran Castle has become officially Dominic of Habsburg’s propriety since 18th May 2009, when the lawyers of the Habsburg House and the leadership of the museum signed the proceedings that stipulate the fact that the castle belongs to Dominic. Being Queen Marie’s nephew and Princess Ileana’s son, Dominic of Habsburg acquired Bran Castle nearly after 6 decades, as his family was forced to leave the country by the Communist Regime. He was only 10 years when this happened.


cas-in8 cas-in7 cas-in6 cas-in5

After the Minister of Culture and Cults has withdrawn most of the items from Bran Castle, these have been eventually replaced by furniture pieces that used to belong to the Habsburg family. The most valuable ones are The Crown, the Sceptre and a golden dagger and they all belonged to King Ferdinand. We might mention also a portrait of Princess Ileana with her signature upon it, a bed cover, several furniture items and a guest book that belonged to Queen Marie. The certain book was offered to her in 1920 by the community from Brasov and contains the impressions of all personalities from the country and abroad that had passed the threshold of the castle during nearly three decades.

According to an official of the Bran Castle administration, there will be made certain changes in the castle. A projection hall with the images of the National Film Archives about the history of the royal family and the castle will be arranged. Also, a room dedicated to the costumes of the royal families and a dining-room will be arranged. Further more, in the Round Tower of the castle a luxurious apartment will be made for the tourists that want to spend the night over Bran Castle. Also, the owners of the castle intend to restore Queen Marie’s Tea House which is situated in the enclosure of the Bran domain. It is desired that the Tea House to be a public attraction.

There is one chamber in the castle dedicated to Bram Stoker, where the legend of Vlad Tepes (known also under the name of Vlad Dracul) and the myth of Dracula are presented.

In the court of the Castle there is a village museum presenting the life of the peasants in the area, the work and customs from the Rucar – Bran area. The Bran Castle is the destination preferred by American and British tourists for Halloween.

A new tourist attraction offered by the new owners is represented by the 10410 bottles of Merlot de Dealu Mare, known under the name of “Chateau Bran” since 2007. A bottle costs 45 lei. There are also1377 bottles of Cabernet Sauvignon (a bottle of this kind costs 160 lei and it is “ennobled” with the words:” Reserve de l’Archiduc” and “Dominic” signature”. Both types of wine will be commercialized only at Bran Castle, under the name of “Chateau Bran”.

The American magazine “Forbes” has placed Bran Castle on the 2nd position among the most expensive estates in the world, being estimated at 140 million dollars.

cas-in10 cas-in9



The writer Bram Stoker, who published in 1897, in London, the novel “Dracula, the vampire from Carpati” is the one who created the fame of the Castle associated with Dracula. Literary critics consider the book as being mediocre, but it had a great impact upon the readers, as six editions were printed before 1903. Otherwise, Stoker does not determine exactly the place of the castle in his novel, but some historians state that it was in the Bargau Area, on the mountain pass between Transylvania and Moldavia. Anyway, it is certain that, because of this novel and of the film versions of the novel, it was created an indestructible connection between Dracula, the Bran Castle and Transylvania.castel1

In fact, the legend of the bloody count called Dracula was not associated with Vlad Tepes (Vlad the Impaler) until the 19th – 20th century. This superposition of images is due to the fact that the Romanian ruler was known as pitiless with those who did not obey him or who broke the laws, and the most frequent punishment was the impalement. Another explanation of the name, Dracula, could be represented by the fact that in 1431 Sigismund of Luxembourg invested Vlad II, Tepes’ father, with the Order of the Dragon, a chivalric order dedicated to the wars against the Turks, and whose emblem was a dragon, commonly associated with the symbol of devil. It seems that this is the reason why Vlad Tepes was called Vlad Dracula. Otherwise, the Bran Castle is not the only touristic point connected with this legend. Another place mentioned when speaking about Dracula is Snagov Monastery.


Stay connected! 😀



Surse: http://www.romanianmonasteries.org/romania/bran-castle

Getaway weekend – Peles Castle, Sinaia

Located in Sinaia (44 km from Brasov), Peles Castle is considered by many one of the most beautiful castles in all Europe.






The building of the castle began in 1873 under the direct order of the Viennese architect Wilhem Dodererand was continued in 1876 by his assistant, Johann Schultz de Lemberg. During 1877-1879 because of the war they abandoned work. That’s why the castle was inaugurated only on October 7, 1883. The location for the castle was chosen by the German prince Carol I de Hohenzollern, who was to become a king and it draws its name from the neighboring brooks which passes through the courtyard.

Several other buildings, annexed to the castle, were built simultaneously: The Guard’s Chambers, The Economat Building, The Foisor Hunting House, The Royal Stables, and the Electrical Power Plant. The Sipot Villa was constructed later. This would serve as the work site of architect Karel Liman. Liman would later supervise the building of Pelisor (1889-1903, the future residence of King Ferdinand and Queen Mary of Romania). as well as of the King’s Ferdinand Vila in the Royal Sheepfold Meadow

The castle was built in wood, stone, bricks and marble and comprises more than 160 rooms. The representative style used is German Renaissance, but one can easily discover elements belonging to the Italian Renaissance, Gothic, German Baroque and French Rococo style.

pel5 pel4

Peles is surrounded by seven terraces decorated with statues (sculptured by the Italian, Romanelli), stone-made-wells, ornamental vases and Carara marble. The architects used an abundance of wooden decoration, both for the exterior and for the interior of the castle, which confers a very special quality to the building.

Quite outstanding are the Big Armory Room, the small Armory Room, the Florentine Room, the Reception Room (where paintings and wooden sculptures depicting 16 castles of the Hohenzollerns are exhibited), the Moresque Room, The French Room, the Turkish Room, the Council Room, the Concert Room as well as the Imperial Suite.



Other exquisite attractions such as the statues, the ceramics, the gold and silver plates, the Meissen and Sevres porcelain, the Murano crystal chandeliers, German stained-glass windows, walls covered with Cordoba leather, ebony and ivory sculptures, as well as the extensive weapon collections are worth mentioning. It is also important to know that Peles Castle shelters one of the most important and most valuable painting collections in Europe, almost 2.000 pieces.

Almost adjacent to Peles Castle is Pelisor (“Little Peles”). King Ferdinand, who succeeded Carol I, intended to use Peles Castle as a summer residence. Supposedly he found Peles too big and overwhelming, so he commissioned the smaller, art-nouveau style, Pelisor Castle. Pelisor’s 70 rooms feature a unique collection of turn-of-the century Viennese furniture and Tiffany and Lalique glassware.

The Royal library attracts especially those who are keen on rare books, with leather covers engraved with golden letters. There is an attraction point even for those who are not familiar with the universe of books, namely the secret door, a way of access behind a book shelf through which the king could becalm in various rooms of the Castle.

The armouries, arranged between 1903 and 1906, shelter more than 4000 European and Eastern pieces from the 14th and 17 centuries. The most valuable are considered to be the German armours from the 16th and 17th centuries and a complete armour for horse and knight, unique in Romania.

The Music Room became a musical soirée salon at Queen Elisabeth’s wish. The furniture from this room was a gift from the Maharajah of Kapurthala.

The Florentine Room, also called the Great Salon, impresses with its ceiling sculptured out of linden trees, gilded, with two great chandeliers, and its ornaments in the Italian neo-renaissance style.

Maura Salon is the work of architect Charles Lecompte de Nouy, having Spanish-Moorish elements and an indoor Carrara marble fountain, replica of a similar piece in Cairo.

The Playhouse has 60 seats and a royal box, being decorated in Louis XIV style.


Near Peles castle there is Foisor, a kings’ residence with 42 rooms designed in the Swiss style.


How to get there?

Castelul Peles (the Peles Castle) is located in Sinaia (44 kilometers far from Brasov and 122 kilometers far from Bucharest), and one can choose between the European road E60 and the national road DN1. In what concerns the railway, there are many trains that go from Ploiesti to the Valea Prahovei (Prahova Valley), and Sinaia Resort is one of the destinations.


Stay connected! 😀


Surse: http://www.romanianmonasteries.org



Therme Bucuresti



Romania detine o treime din izvoarele termale si minerale ale Europei. Un potential imens, din ce in ce mai bine speculat de investitori. La randul lor, turistii revin in statiunile balneoclimaterice consacrate precum Baile Herculane, Calimanesti, sau Baile Felix.


Therme Bucureşti, centrul de wellness, relaxare şi entertainment bazat pe ape termale a fost deschis la Baloteşti, lângă Bucureşti, după o investiţie de peste 50 milioane euro, estimează că va avea între 800.000 şi 1 milion de vizitatori pe an.

Construcţia centrului a început în octombrie 2013, investiţia aparţinând grupului austriac A-Heat.

Potrivit dezvoltatorilor, Therme Bucureşti este cel mai mare centru european de wellness, relaxare şi entertainment bazat pe ape termale. Investiţia a fost dezvoltată pe un teren de 250.000 mp, are o suprafaţă totală de peste 30.000 mp şi o capacitate de 4.000 de persoane simultan.


La Therme Bucuresti, apa geotermala este adusa la suprafata de la o adancime de peste 3.100 de metri. Forajul este o dubla premiera pentru Romania moderna, pentru ca este cel mai adanc foraj de apa termala realizat dupa 1989 si foloseste o tehnica revolutionara, care pastreaza toate calitatile fizice si chimice ale apei, pana la suprafata. Noutatea absoluta din zona Spa & Wellness este oferita de cele sase saune tematice si o baie de aburi.



Zona Galaxy din cadrul Therme Bucuresti detine cel mai spectaculos sistem de tobogane indoor din Centrul si Sud-Estul Europei. Lungimea totala a acestora este de 1,5 kilometri, iar zonele de plecare au o inaltime de pana la 14 metri, ele fiind concepute pentru a oferi multiple ocazii de entertainment pentru toate varstele. Zona cuprinde 16 tobogane, dintre care 7 pentru copii, 2 tobogane care ‘strapung’ acoperisul cladirii, tobogane interactive cu jocuri de lumini sau ‘Racer’, unde pot concura pana la 3 participanti simultan, precum si ‘Crazy River’, cu un volum de apa de peste 2.500 mc/ora.


In zona relaxarii, au fost aduse peste 800.000 de plante. Sute de palmieri inconjoara piscina principala. Aici gasim cea mai mare piscina cu valuri din Romania si 16 tobogane. In zona de rasfat, vizitatorii au de ales dintr-o varietate de saune tematice si o piscina cu seleniu.

Preturile variaza in functie de zona si de perioada petrecuta si le puteti gasi pe site-ul oficial.

Programul este urmatorul:

Luni – Joi: 09:30 – 23:30
Vineri – Duminica 08:00 – 01:00


Surse: http://stirileprotv.ro/



Sarbatori Fericite!!

Si iata-ne in preajma Craciunului, in perioada cea mai frumoasa a anului, in luna cadourilor, in luna in care lumea freamata de zor si orasul e impodobit cu luminite frumos colorate, in luna in care zambetul e gratis si parca dam atentie mai mare celui de langa noi.

Ce facem in aceasta perioada in Bucuresti, pe langa sarmale, cozonaci, racituri.. ne mai si plimbam, sa mai vedem o piesa de sezon la teatru, un concert bun sau o bere cu prietenii sa mai destindem atmosfera…;)

Pe unde? Pai, avem targul de Craciun si avem spectacole.


Este o perioada incarcata de multa energie pozitiva si echipa EastComfort va ureaza Sarbatori Fericite si tot ce va doriti! Ganduri frumoase si fapte pe masura!

Craciun Fericit si Un An Nou plin de realizari si impliniri!




Sursa: fotoStefan.ro








Bucharest, amazing city!

Visit us! Enjoy!

<3…Love is in the air…<3…<3

Pentru ca in acest weekend, va fi celebra adoptata sarbatoare a indragostelii, si anume,”Valentine’s,” propunem acelora dintre voi, ce doriti ceva deosebit, sau sa faceti o impresie buna..poate sunteti chiar la inceput si sa fie cu dreptul, zicem! un top5 cu cele mai romantice localuri din Bucuresti.

1Caredy Kitchen – Caredy Kitchen, restaurantul fancy cu decor pin up girl din Piata Universitatii

Deschis de foarte putin timp la Universitate (Bulevardul Regina Elisabeta nr. 9), Caredy Kitchen te cucereste cu ajutorul unui decor foarte chic si girlie, lucru care ne duce cu gandul rapid la o cina romantica intre doi indragostiti. Meniul este variat, preturile decente iar servirea de nota 10. Daca iti doresti intimitate, poti rezerva o masa la separeu.



2. Local Colonial –  The new hot spot in town sau locul din Centrul Vechi unde trebuie sa ajungi

Design-ul este semnat de Cristian Corvin si este, cum altfel, mirific. Mancarea este foarte buna iar o cina romantica aici va fi ca un vis frumos.



3. Le Bistrot Francais – Haute cuisine de Romania

Un loc putin mai pretentios, unde preturile sunt putin mai maricele, este Le Bistrot Francais. O sa vi-l recomandam pentru ca ingredientele folosite de ei sunt proaspete si de cea mai buna calitate iar pana la urma dragoste nu tine cont de buzunare…sau ..?!



4. Chocolat Boutique Ateneu – Noul Chocolat Boutique Ateneu

La Chocolat poti manca si feluri principale si desert iar noi vi-l recomandam evident pentru desert. Ce poate fi mai frumos ca dupa o masa copioasa sa impartiti impreuna un desert?


5. Zexe – Singura zahana din Bucuresti 

Unde ai putea lua o cina minunata daca nu intr-o casa veche, dischisa care te face sa te simti minunat imediat ce ai pasit in ea. Asadar, la intersectia strazii Icoanei cu Leonida si strada Domnita Ruxandra vei gasi restaurantul Zexe, o minunatie de restaurant.


Mai ramane sa alegeti cadoul potrivit…si gata seara speciala! Sa va iubiti mult! ;))


Pentru serile mai lungi: http://www.eastcomfort.com/romania/bukarest/ap45-3r-hotel.en.html

Stay connected! 😀

Surse: metropotam.ro


Top 5 restaurante cu specific romanesc…in Bucuresti, of course!

De aceasta data, vom face o incursiune in lumea gurmandului.

Am ales 5 restaurante pe care vi le recomandam si voua, noua…ne cam plac! 😀

Si, da! E foarte adevarat, bucataria romaneasca nu e deloc usoara, dar gasiti si variante mai putintel calorice…dar, ca sa patram datina si traditia din mosi-stramosi….la noi, bucataria e cu carnita, friptane, sarmale, ciorbe,borsuri acompaniate de vinul ghiurghiuliu si un lautar ce canta cu foc la inimioara si tot asa pana la ziua…ca nu te mai scoli de la masa…

Pai , sa pucedem, zic!

1. Zexe Zahana

Restaurantul din  Icoanei este o revelatie: meniu divers, traditii culinare interbelice readuse la viata, ingrediente cinstite, vinuri neaose bine alese. Au si un mic magazin cu delicatesuri si licori distilate, sa nu plece musteriul acasa cu mana goala…



2. Torna Fratre

Impecabil meniul, asa cum sugereaza si numele, aici sunt readuse in atentie preparate ale romanilor de mai departe in timp si spatiu, adevarate dialecte culinare ale gastronomiei-mama romanesti… muzica e pe sufletul omului, carciumarii-s cu experienta si locu-i tihnit, numa’ bun sa tragi un chef cu lautari.


to2 Torna Fratre - restaurant romanesc

3. Vatra Neamului

Un conac la marginea drumului spre Balotesti, acest restaurant merita vizitat, desi nu este chiar usor de ajuns la el. Dar atmosfera de aici, aranjarea salilor, meniul boieresc si inteligenta conceptului gastronomic-artistic motiveaza mica excursie pana aici. Se gateste moldoveneste, cu suflet si har, cu mare grija la pastrarea retetelor basarabene, care-si dezvaluie aromele langa un pahar de vin de peste Prut….

va2 va1

4.Carul cu Bere

Frumos si faimos, cu o arhitectura superba, atmosfera elevata, farmec de berarie central-europeana combinat cu staif de petrecere balcanica. Fara revelatii culinare, fara chelneri campioni, dar cu o locatie de vis si satisfactii medii certe.

ca2 ca1

5. Bistro Jaristea

Restaurant mai degraba ceremonios. Cu un decor high-class si un meniu complex, este un loc children-friendly, ceea ce e remarcabil. E drept ca au si o linie de servire pentru acasa (Gurmand Express) care-i din alt film dar asta e… un mix-grill gastronomic pentru toate buzunarele.

ja3 ja1

Cu siguranta or mai fi si altele, pe noi ne-au insiprat acestea… NO, mi s-o facut o foameee!!!


Stay Connected! 😀

surse: www.koolhunt.ro



Palatul Sturdza

Castelul Sturdza de la Miclăușeni, cunoscut și sub denumirea de Palatul Sturdza, este un castel în stil neogotic construit între anii 1880-1904 de către Gheorghe Sturza și soția sa Maria, în satul Miclăușeni, la o distanță de 20 km de Roman și 65 km de municipiul Iași.

Castelul Miclăușeni este construit în stil neogotic cu elemente de baroc. Clădirea a fost ridicată la sfârșitul sec. al XIX-lea pe locul unui conac boieresc mai vechi din sec. al XVIII-lea, o parte din construcția veche fiind înglobată în actuala clădire, ea aflându-se în aripa estică a castelului.

Castelul Sturdza are etaj și mansardă. Pereții exteriori ai clădirii au fost împodobiți cu numeroase decorațiuni în altorelief, printre care și steme inspirate din blazonul familiei Sturdza: un leu cu o sabie și o ramură de măslin sau elemente simbolice, realizate în anul 1898 în stilul Art Nouveau de către arhitectul Iulius Reinecke. Acesta fusese ajutat de către Maria Sturdza, care ilustrase ca pictoriță multe din poeziile lui Vasile Alecsandri, vecin și prieten apropiat al familiei Sturdza. 

Părțile componente din lemn ale clădirii (uși, ferestre, lambriuri, scări interioare) sunt realizate din lemn de stejar, tei și rășinoase, fiind bogat sculptate, profilate, traforate și lustruite cu șelac la nivel de mobilier stil.

În jurul anului 1410, domnitorul Alexandru cel Bun (1400-1432) a dăruit vornicului Miclăuș (1380-1440), membru în Sfatul Domnesc, o moșie întinsă, situată în apropierea de Lunca Siretului. Moșia a devenit cunoscută sub denumirea de Miclăușeni, după moartea vornicului. La 25 aprilie 1591, urmașii vornicului Miclăuș au vândut moșia către vistiernicul Simion Stroici (1550-1623). Satul acesta i-a fost întărit acestuia în 1598.

La începutul secolului al XVII-lea, vistienicul Simion Stroici a construit aici un conac ale cărui ruine se mai puteau încă vedea la începutul secolului al XX-lea. 

La data de 19 aprilie 1699, frații Sturdza și-au împărțit între ei averile, moșia Miclăușeni revenindu-i lui Ioan Sturdza. Pe moșie locuiau și munceau țărani clăcași și țigani vătrași robi, care și astăzi poartă nume de meserii: Bucătaru, Muraru, Pitaru, Curelaru, Mindirigiu, Bivolaru, Surugiu, după cum scrie Costin Merișca, în lucrarea “Castelul Miclăușeni în cultura română” (Ed. “Cronica”, Iași, 1996).  Locuitorii satului Miclăușeni trăiau în bordeie sărăcăcioase pe moșia boierului și pe gârla din preajma parcului boieresc. 

În anul 1752, vornicul Ioan Sturdza (1710-1792) a reclădit conacul boieresc, construindu-l cu demisol și parter și în formă de cruce. Conacul avea 20 de camere, câte zece pe fiecare etaj. În grajdurile conacului erau adăpostiți cai de rasă, pregătiți pentru întrecerile manejului din cuprinsul domeniului.

Deși era văr cu domnitorul Mihail Sturdza (1834-1849), Alecu Sturdza a îmbrățișat ideile revoluționarilor de la 1848. El a murit de holeră în anul 1848, existând suspiciuni că ar fi fost otrăvit din ordinul domnitorului. A fost înmormântat în biserica conacului. După moartea sa, de administrarea moșiei s-a ocupat văduva sa, Ecaterina (Catinca). Ea a lăsat moșia fiului său, George A. Sturdza, în 1863.

În anul 1869, George Sturdza s-a căsătorit cu Maria, fiica scriitorului Ion Ghica, mutându-se atunci la moșie.

Dornic să refacă clădirea conacului, George Sturdza a vândut câteva păduri și a luat un împrumut de 100.000 de lei de la Societatea de Credit Funciar Român, punând ca gaj moșia Miclăușeni. El trebuia să-și achite datoriile în monezi de aur. Între anii 1880 și 1904, George Sturdza a construit pe amplasamentul vechiului conac un frumos palat în stil neogotic târziu, fiind o copie a castelelor feudale apusene și amintind de Palatul Culturii din Iași, dar și de Palatul Domnesc din Ruginoasa.

Castelul adăpostea o colecție valoroasă de cărți și documente, de costume medievale, de arme, bijuterii, tablouri, busturi din marmură de Cararra, argintărie, dar și piese arheologice, numismatice și epigrafice de mare valoare. Numai colecția de cărți număra 60.000 de exemplare, multe din ele fiind ediții princeps sau rarisime.

Singurul copil al lui George Sturdza și al Mariei Ghica a fost o fiică, Ecaterina. Ea s-a căsătorit în anul 1897 cu Șerban Cantacuzino, dar nu a avut copii. Soțul ei a murit în 1918, Ecaterina Cantacuzino rămânând văduvă de tânără. Ea l-a înfiat pe vărul ei, Matei Ghica Cantacuzino, dar acesta nu s-a dovedit interesat de moșie, emigrând în Occident în timpul celui de-al doilea război mondial. 


Pentru o lungă perioadă, de administrarea castelului s-a ocupat Ecaterina Cantacuzino, fiica lui George Sturdza și soția lui Șerban Cantacuzino.

În anul 1944, din cauza apropierii frontului, palatul a fost părăsit de Ecaterina Cantacuzino, care a luat cu ea odoarele bisericii construite de marele logofăt Dimitrie Sturza la 1823. Ea a refuzat inițial să evacueze biblioteca de mare valoare pe care o adăpostea castelul, predând ulterior Episcopiei Romanului două inventare ale bibliotecii. În iarna anului 1944, au staționat în castel prizonieri nemți. Castelul a fost devastat de soldații ruși care au folosit multe cărți valoroase pe post de combustibil în sobe, vânzând alte volume unor magazine din Târgu Frumos, unde erau folosite pentru împachetarea mărfurilor. Pe lângă cărți, au dispărut din castel piese de mobilier și cea mai mare parte din colecțiile familiei Sturdza.

Rămasă văduvă și neavând copii, Ecaterina Cantacuzino s-a călugărit spre sfârșitul vieții sub numele de maica Macrina. La data de 21 aprilie 1947, ea a donat Episcopiei Romanului castelul Miclăușeni, plus parcul de 30 hectare de pădure care-l înconjoara, biserica ctitorită de părinții săi (Gheorghe Sturdza și Maria Sturdza, fiica lui Ion Ghica) și toate dependințele, cu scopul de a fi amenajată aici o mănăstire de maici.

În anul 1953, comuniștii au desființat așezarea monastică, iar maicile au fost mutate la Schitul Cozancea dinjudețul Botoșani, domeniul intrând în proprietatea statului. Ecaterina Cantacuzino a murit la Schitul Cozancea, iar osemintele ei au fost aduse în 1970 pentru a fi înmormântate în cimitirul familiei Sturdza de lângă biserica din Miclăușeni. 

În noaptea de 23 decembrie 1968, a izbucnit un incendiu la mansarda castelului, se pare că de la o țigară lăsată aprinsă. Atunci au ars ultimele mobile originale ale castelului, care erau depozitate la mansardă. În anii acelei folosințe nefericite, mai precis în 1985, mansarda și acoperișul castelului au căzut pradă unui devastator incendiu. Apa cu care a fost stins incendiul s-a infiltrat în pereți, contribuind la degradarea progresivă a imobilului.

S-au efectuat lucrări de consolidare și restaurare a clădirii și dependințelor, apoi au fost executate lucrări generate de infiltrarea apei subterane. Au fost reconstituite după fotografii elementele decorative pierdute mai mari sau mai mici. Piesele de mobilier din lemn, în special uși, ferestre, lambriuri, scări interioare din lemn și parchetul original au fost restaurate și conservate în anii 2003-2005.

Lucrările de restaurare nu au fost finalizate în totalitate. Mitropolia Moldovei intenționează să organizeze aici un complex muzeistic și un centru de conferințe, celelalte clădiri urmând să adăpostească un centru de zi pentru persoane vârstnice și un centru de pelerinaj. Una dintre clădiri a devenit deja atelier de pictură, atunci realizându-se icoane și ouă încondeiate. 

Si  bineinteles, castelul a devenit faimos dupa ce in anul 2003, regizorul Sergiu Nicolaescu a turnat câteva scene din filmul “Orient Express” la castelul de la Miclăușeni. 

Eu una, acolo am remarcat acest castel, care mi-a atras atentia. Cat despre film….frumos, dar foarte trist…


stu4 stu3 stu2 stu1


Stay Connected! 😀

surse: http: ro.wikipedia.org

Christmas in Bucharest/Romania


The tradition of Christmas carolling has been kept in Romania, where those who travel to the country’s villages get to see the ‘real’ carolling- and we’ll cover that later on. But there are ways to discover traditional Romanian carolling for those who stay in Bucharest too. Starting the first week of December, with a peak before Christmas, and in between Christmas and New Year’s Eve, groups of carollers will start touring the neighbourhoods of Bucharest.

The Calusarii dance is a healing and protection ritual – in the countryside they would dance in people’s yards or on the street. The custom is still kept in more traditional Romanian villages, especially in the south of Romania.

There will also be groups of masked people in your neighborhood, and there will also be groups of kids singing a carol or two in front of your door. In the latter case, it is customary to give them some money (RON 1, 5 or 10 for each child, depending on how much you want to spend). You can also give them fruits and cookies, but most of the kids do this to raise money for Christmas presents nowadays, so they will be happier with money.

Examples of colinde with religious subject are “Astăzi s-a născut Hristos” (Today Christ Was Born), “O, ce veste minunată!” (Oh, What Wonderful News!), “Trei păstori” (Three Shepherds), “Trei crai de la rărărit“, “Steaua” (The Star) or “Sus la poarta Raiului” (Up at Heaven’s Gate). The first two ones talk about the Nativity of Jesus. The first one indicates people to pray for Jesus and thank him for being born while the other one informs us how Christ was born and praises Mary. The other ones tell the stories of the Three shepherds, Three Magi and of the Christmas star. The latter one, “Sus la poarta Raiului” is a portrait of the Manger during Jesus’ nativity.

Many folklore musicians covered, re-mastered or did renditions to those songs, some of them being well-known artists such as Maria Tănase. Beyond traditional music, mainstream artists have also involved themselves in Christmas culture. One example is Madrigal choir who covered over 20 carols. Ştefan Hruşcă is another Christmas music alumni who kicks off Christmas nationwide tours in late November yearly. He had also covered hundreds of songs and put them on at least three Christmas albums. Rock & Roll singer-songwriter and actor Ştefan Bănică, Jr. has a now-traditional concert series to honor Christmas, ever since 2002. They are called Împreună de Crăciun / Concert extraordinar de Craciun and take place at Sala Palatului in Bucharest. He also released a Christmas album including top ten smash hit “Doar o dată e Crăciunul” (Christmas Is Only Once)





Stay connected! 😀

Surse: http://en.wikipedia.org/


Turnul de apa

Daca treceti vreodata prin parcul Carol si aveti destul timp la dispozitie pentru a descoperi un obiectiv turistic mai putin obisnuit, cu aspect medieval si neaparat construit din caramida rosie, nu trebuie sa mergeti foarte departe: in mijlocul parcului se afla Turnul de Apa construit de arhitectii Stefan Burcus si V. Stephanescu in 1906, cu ocazia implinirii a 40 de ani de la urcarea pe tron a lui Carol I, prilej cu care autoritatile romane au dispus organizarea celebrei Expozitii Generale Romane.

Castelul despre care va vorbim s-a vrut a fi util, in el urmand sa fie adapostit un rezervor de apa, insa nu si-a indeplinit niciodata menirea si a ramas in istorie mai mult datorita faptului ca preia din arhitectura palatului lui Tepes de la Poienari, judetul Arges. Cei interesati poti sa admire aceasta constructie pe strada Candiano Popescu, nr 6, Bucuresti.

Din pacate, accesul inauntrul castelului este permis doar de doua ori pe an, din motive de siguranta (nu a mai fost reparat din 1990): de Ziua Eroilor (Inaltarea Domnului) si de Ziua Armatei (25 octombrie). Cu toate acestea, vizita va fi una memorabila: pe langa stilul arhitectonic inconfundabil, va veti delecta si cu o superba priveliste a parcului Carol si veti putea vizita, de asemenea, Mausoleul si Mormantul Soldatului Necunoscut.


tur3 tur2 tur1



Stay connected! 😀

Surse: www. qbebe.ro